Да се струка пита одавно би „БГ воз“ саобраћао кроз тунеле „Карабурма“. Наиме, у прошлом веку су од леве и десне цеви тунела „Врачар“ класичном методом изграђене две цеви тунела „Карабурма“, обе дужине од по 600 м, и то лева цев тунела у периоду 1975-1977, а десна цев тунела 20 година касније.

Прошло је скоро 25 година и ниједна власт у Београду није до данас успела, пре би се рекло није знала, да тунеле „Карабурма“ оспособили за саобраћај „БГ воза“ и његове линије продужи до Карабурме, Роспи Ћуприје и даље. А да би се тунели „Карабурма“ оспособили за саобраћај „БГ воза“ потребно је прво те тунеле очистити од корова и остале нечистоће, а затим поставити шине и контактну мрежу. Тако би становници Карабурме, Роспи Ћуприје и даље добили брзу и сигурну везу са центром Београда, железничком станицом Београд Центар – Прокоп, Новим Београдом и Земуном.

Да се струка пита одавно би линије „БГ воза“ биле продужене и до Панчева. Наиме, 10. фебруара 2017. била је завршена реконструкција, модернизација и електрификација двоколосечне пруге од Панчевачког моста до Панчева у дужини од 16 км, коју је, иначе, Србија платила 90 милиона долара. Зато се сада поставља питање: Како то да се нико од надлежних у Београду, Панчеву и, на крају, у Србији није до данас „сетио“ да би линије „БГ воза“ могле да се продуже до Панчева? А од железничке станице Овча, до које данас саобраћа „БГ воз“, па до железничке станице Панчево Главна само је мање од 8 км модернизоване и електрифициране двоколосечне пруге.

И када би се линије „БГ воза“ продужиле до Панчева, сигурно је да би се рапидно смањио и број аутобуса и аутомобила који сваки дан, прелазећи Панчевачки мост, превозе путнике између Београда и Панчева, па би се тиме смањило и саобраћајно оптерећење самог Панчевачког моста.

Драгомир Лукић, инжењер саобраћаја и члан Председништва Покрета Д2СП